מדידת הבלאי של הצמיג
כדי לדעת אם הצמיג שלכם בלוי ומתי להחליפו, עליכם לבדוק את הגלגל. הגלגל בא במגע ישיר עם הקרקע בעת הרכיבה ולכן הוא קובע את ביצועי הצמיגים שלכם.
יש להחליף את הצמיג כאשר הבליטות המרכזיות נשחקות עד לגובה הבליטות הצדדיות.
כיצד להסיר צמיג
כדי להסיר את הצמיג, יש לרוקן תחילה את הפנימית עד שלא יוצא עוד אוויר.
לאחר מכן, יש להפריד את הצמיג מהחישוק בעזרת כף חליצה.
איך להרכיב צמיג
ודאו שהחץ בדופן מצביע לכיוון הנסיעה.
כדי להרכיב את הצמיג חזרה, הניחו את דופן הצמיג (החלק הנוקשה שקובע את צורת הצמיג) על החישוק.
הפנימית הגלגל עד ל-30% והכניסו אותה לחישוק (ניפוח מראש מפחית את הסיכון לתקר בפנימית).
לאחר מכן, מקמו את דופן הצמיג השנייה בחישוק, החל מהצד הנגדי לשסתום.
ניפוח תקין של הצמיג
יש לנפח את הצמיג בזהירות. הלחץ המומלץ מצוין על דופן הצמיג ועל דף המידע של המוצר (זמין באינטרנט).
לפני כל רכיבה יש לוודא גם שהצמיגים מנופחים בלחץ הנכון לרכיבה.
עצת מהמומחים
במהלך הניפוח, חשוב להגיע ללחץ שיתאים לתוואי הקרקע ובמיוחד לתנאי מזג האוויר.
לפני רכיבה במזג אוויר גשום, יש להפחית את הלחץ בצמיג כדי להגביר את החיכוך. בזמן רכיבה במזג אוויר יבש, ניתן להעלות את הלחץ כדי לשפר את הביצועים.לפני כל רכיבה יש לוודא גם שהצמיגים מנופחים בלחץ הנכון לרכיבה.