איך למדוד בלאי של צמיג?
כדי לבדוק את הבלאי בצמיגים ולדעת מתי יש צורך להחליף אותם, יש לבחון את טביעת הצמיג. הטביעה נמצאת במגע ישיר עם תוואי השטח שעליו רוכבים ולכן קובעת את ביצועי הצמיג.
יש להחליף את הצמיג כאשר הגבשושיות המרכזיות נשחקות לאותו גובה כמו הגבשושיות הצדדיות.
איך להסיר צמיג
על מנת להסיר את הצמיג, יש להוציא את האוויר מהפנימית עד שאוויר לא יוצא יותר החוצה. לאחר מכן, יש להשתמש בתמוכה כדי להסיר את הצמיג מהחישוק.
איך להתאים צמיג
כדי להרכיב את הצמיג מחדש, יש להניח צד אחד של הצמיג על תחתית החישוק. לאחר מכן, יש לנפח את הפנימית לכ-30% לפני שמכניסים אותה לתוך הצמיג (ניפוח לפני ההכנסה מוריד את הסיכון לצביטת הפנימית).
לאחר מכן, יש להכניס את הצד השני של הצמיג לתוך החישוק החל בצד שממול השסתום. לפני ניפוח מלא של הפנימית, יש לוודא שהיא לא נצבטת בין החישוק לצמיג.
איך לנפח את הצמיג
יש לנפח את הצמיג בזהירות. הלחץ המומלץ מצוין על גבי דופן הצמיג וגם בדפי המידע על המוצר (ניתן למצוא אותם באינטרנט).
יש לוודא לפני כל רכיבה שהצמיגים מנופחים ללחץ הנכון.
טיפ מהמקצוענים
יש לנפח את הצמיג ללחץ המתאים לתוואי השטח שבו תתבצע הרכיבה ובעיקר לתנאי מזג האוויר.
לפני רכיבה במזג אוויר גשום, יש להוריד את הלחץ בצמיג כדי להגביר את החיכוך.
מצד שני, לפני רכיבה במזג אוויר יבש, ניתן להעלות את הלחץ כדי לשפר את הביצועים.