מאפיינים
- חוזק מכני לפי קוטר: חוזק הקריעה המופיע על הסליל ותואם את אמנת EFTTA.
קוטר 30 - 7.1 ק"ג - 15.65 ליברות
קוטר 35 - 9.1 ק"ג - 20.06 ליברות
קוטר 40 - 11.3 ק"ג - 24.91 ליברות
צבע: חום
- קיבולת: 300 מ'
מדוע להשתמש בחוט זה?
זהו החוט הטוב ביותר והרב תכליתי ביותר
יכולת המתיחה שלו היא התכונה הטובה ביותר שלו. אלסטיות זו מפחיתה את הסיכון לקריעה ולהשתחררות מן הקרס על ידי כך שהיא סופגת תנועות אגרסיביות במהלך המאבק.
במשך הזמן ועם השימוש והחשיפה לשמש, החוט יכול לאבד מיכולת ההתנגדות שלו. תמיד יש לבדוק את מצבו בסיום כל עונת דיג.
כיצד ניתן להעריך את ההתנגדות לפי משקל החוט?
הדבר תואם למשיכה הנחוצה כדי לקרוע את החוט. יש לשים לב כי כוח המתיחה והמשקל הם שני דברים שונים.
לדג במשקל 10 ק"ג כוח של קילוגרמים בודדים כאשר הוא נמצא במים ואם הוא ללא תנועה או לא פעיל במיוחד. עם זאת, המשיכה של אותו דג יכולה להיות גדולה יותר ממשקלו כאשר מתווספת מהירות התנועה שלו במהלך המאבק. כדי להצליח בלכידה, הדייגים זקוקים לזריזות ולריכוז.
כיצד להעריך את קוטר החוט?
היא נמדדת במאיות מילימטרים. המשמעות היא, שחוט של 35/100 תואם לקוטר של 0.35 מ"מ. ככל שהקוטר גדול יותר, כך החוזק המכאני של החוט גדול יותר. עם זאת, הדבר הופך אותו לדיסקרטי פחות וגמיש פחות.
הפחתה של קוטר החוט מאפשרת להגדיל את מרחק ההטלה ולהשיג אורך רב יותר של הסליל.
כיצד למלא את סליל החוט?
שלב 1: פתחו את מנגנון ההרמה וחברו את החוט לסליל באמצעות קשר כפול פשוט.
שלב 2: לאחר סגירת מנגנון ההרמה, סובבו את הארכובה כדי למתוח את החוט תוך הקפדה שיישאר הדוק. מומלץ להכניס את הסליל לגיגית מים כדי להקטין את הסיכון לפיתולים.
צעד 3: מלאו את הסליל והקפידו לעצור 1 עד 2 מ"מ לפני הקצה העליון של סליל הגלגלת, ולאחר מכן חתכו את החוט.
טיפ
אם ברצונכם להשתמש בצמה עבור החוט הראשי, ניתן לחסוך על ידי חיבור כמה מטרים של החוט (גיבוי) לפני התקנת הצמה. לדוגמה, עבור סליל עם קיבולת של 500 מ', ניתן להכניס 200 מ' חוט ו-300 מ' של צמה, תוך חיבורם באמצעות קשר.
כך ניתן למטב את מילוי הסליל. ריג זה אף מונע את סיבוב הצמה בתוך הסליל.