שלבים לשליטה בשיווי משקל דינמי
ילדים בני פחות מ-4 צריכים ללמוד איך לשלוט בגופם ולזוז בכל כיוון בתנועה ואז לעדן בהדרגה את התנועות כשהם זזים מצד לצד. בגיל 4, ילדים יכולים ללכת עם כף רגל אחת לפני השנייה על קורה בגודל פי אחד וחצי לפחות מרוחב כף הרגל שלהם.
בגיל 6, ילדים יוכלו ללכת עקב אחרי אגודל על קורה שרוחבה שווה לפחות לכף הרגל שלהם.
התפתחות פסיכומוטורית:
לשלבי ההתפתחות הפסיכומוטורית של הילדים יש בסיס גנטי, מוטורי ופסיכולוגי.
מוצר יכול להשפיע על ההתפתחות הפסיכומוטורית של הילד אם הוא פועל במישור המוטורי.
המישור המוטורי כולל מספר מרכיבים עיקריים: מיפוי הגוף, קואורדינציה דינמית, שיווי משקל, תיאום עין-יד, מיומנויות מוטוריקה עדינה ותפיסת מרחב וזמן.
מיפוי הגוף
מיפוי הגוף הוא האופן שבו הילדים מייצגים את גופם, והוא מאפשר להם שליטה מדויקת יותר בתנועות, בתפיסת גופם ובאופן כללי גם יותר מודעות עצמית. הוא נבנה תחילה מתחושות ופעולות ("גוף מורגש, גוף פועל") ולאחר מכן הוא מיוצג בעזרת דימויים ומילים ("גוף מיוצג", ציור של אדם).
ככל שהילד פעיל יותר, כך מיפוי הגוף שלו יהיה מדויק יותר ובתמורה יאפשר לו גם לפעול באופן מדויק יותר.
קואורדינציית עין-כישורים מוטוריים
תיאום בין היד לעין כולל פעולות המאפשרות לילדים לכוון עם איברים או עם כל הגוף: עבור ילדים צעירים - ללכת לפי מסלול, אחר כך לכוון למטרה, עם חפצים גדולים ומטרות גדולות, עם הידיים ועם הרגליים, ואחר כך שיפור הדיוק עד שהם מגיעים לשליטה מוחלטת בכל אצבע בנפרד: טפיחות, שזירת חרוזים, כתיבה.
תפיסת זמן ומרחב
בניה של תפיסת זמן ומרחב כוללת כל מה שקשור למיקום הילד בזמן (לפני/אחרי, פעילות ריתמיקה, יום/לילה, עונות השנה וכו') ובמרחב (מקדימה/מאחורה, מעל/מתחת, ימין/שמאל וכו').
מידע למשתמש:
אין לאחסן את המוצר ישירות על הקרקע. יש להשתמש במשטח מגן כדי למנוע נזק לרצפה ולהגן על הילדים מפני נפילות.קוטר חיצוני: 90 ס"מ
קוטר משטח הקפיצה: 63 ס"מ
גובה: 24 ס"מ
משטח הקפיצה: כ-3150 סמ"ר