כיצד לאמוד את הבלאי של הצמיג
כדי למדוד את מידת השחיקה של הצמיגים ולדעת מתי יש להחליפם, עליך לבדוק את הצמיג. סימני בלאי כוללים:
- הסוליה מתחילה להתפורר
- סדקים קטנטנים מופיעים
- עומק סוליה נמוך
- ניתן לראות את השלד.
בכל המקרים הללו הצמיג בלוי ויש צורך להחליפו.
כיצד להסיר צמיג
כדי להסיר את הצמיג, יש תחילה להוציא את האויר מהפנימית עד שלא יוצא עוד אויר.
לאחר הוצאת האויר, יש להשתמש בכפות חליצה לצמיגים להסרת הצמיג מהחישוק..
כיצד להרכיב צמיג
כדי להחזיר את הצמיג, יש למקם צד אחד של הצמיג על החישוק. לאחר מכן, יש לנפח את הפנימית עד כ-30% לפני הכנסתה לצמיג (ניפוחה מראש מפחית את הסיכון לצביטת הפנימית). לאחר מכן, יש למקם את הצד השני של הצמיג בתוך החישוק, יש להתחיל בצד המנוגד לשסתום.
לפני ניפוח הפנימית עד הסוף, יש לוודא שהיא שאינה לחוצה בין הצמיג לחישוק.
כיצד לנפח את הצמיג כראוי
יש לנפח את הצמיג בזהירות. הלחץ המומלץ מופיע על הצמיג ובדף המוצר שלו (קיים באינטרנט).
בדוק שהצמיגים שלך בנפח הנכון לרכיבה שלך לפני כל יציאה.
המלצה מהמומחים
כאשר אתם מנפחים את הצמיג שלכם, ודאו שאתם מנפחים אותו ללחץ המתאים לקרקע שאתם תרכבו עליה ובמיוחד לתנאי מזג האוויר שאתם תרכבו בהם. לרכיבה במזג אויר גשום, הנמיכו את לחץ הצמיג כדי להגביר את כוח הגרירה שלו. מצד שני, בעת רכיבה במזג אוויר יבש, יש להגדיל את מידת הלחץ בצמיג לביצועים טובים יותר.