כיצד המזרן מעודד התפתחות פסיכומוטורית אצל ילדים?
הוא מאפשר לילדים להגביר את קליטת המידע שלהם דרך גירוי חושי;
קליטת מידע נחוצה להתפתחות הפסיכומוטורית. המזרן מאפשר להם לבצע את התנועות האלה בקלות.
כך יכול מזרן הגירויים לעזור בהתפתחות הפסיכומוטורית של הילדים
המוצר אושר על ידי פיזיותרפיסט.
שלבים עיקריים בהתפתחות דינמית של שיווי המשקל
ילדים בני פחות מ-4 צריכים ללמוד איך לשלוט בגופם ולזוז בכל כיוון בתנועה קדמית איטית על 2 כפות הרגליים.
בגיל 4, ילד יכול ללכת, להציב רגל אחת לפני השנייה, כאשר הוא הולך על משטח ברוחב 15 ס"מ לפחות.
בגיל 6, ילדים יוכלו ללכת עקב אחרי אגודל על קורה שרוחבה שווה לפחות לכף הרגל שלהם.
התפתחות פסיכומוטרית:
ההתפתחות הפסיכומוטורית של הילדים תלויה בשילוב של גנטיקה, כישורים מוטוריים ויכולות שכליות.
מוצר יכול להשפיע על ההתפתחות הפסיכומוטורית של הילד אם הוא תומך בכישורים המוטוריים שלו.
קיימים מספר היבטים לכישורים המוטוריים: מיפוי הגוף, קואורדינציה דינמית, שיווי משקל, תיאום עין-יד, מיומנויות מוטוריקה עדינה ותפיסת מרחב וזמן.
מיפוי הגוף
מיפוי הגוף מתייחס לתפיסת הילדים של הגוף שלהם, מה שמאפשר להם לשלוט בתנועות ולפתח מודעות עצמית. היא מתפתחת לפי תחושות ופעולות ("גוף שמרגיש, זז"), לפני שהן מוצגות ומתוארות ("תצוגה גופנית", ציור אדם). ככל שהילדים זזים יותר, כך הם ידעו להגדיר טוב יותר את מיפוי הגוף שלהם וידעו לזוז בצורה טובה יותר.
קואורדינציית עין-כישורים מוטוריים
תיאום יד-עין כולל פעולות שדרושות כדי לכוון עם חלק או עם כל הגוף: ילדים מפתחים את הכישורים האלה על ידי מיפוי שביל ושימוש ברגליים ובידיים כדי לכוון חפצים גדולים לכיוון מטרות גדולות. בהמשך החפצים והמטרות נהיים קטנים יותר עד שיש להם יכולת מעולה להשתמש באצבעותיהם בנפרד: נגינה בפסנתר, השחלת חרוזים על חוט, כתיבה.
תפיסת זמן ומרחב
תפיסת זמן ומרחב כוללת כל מה שכרוך בתפיסת הילד את עצמו בזמן
(לפני/אחרי, פעילות ריתמית, יום/לילה, עונות וכו') ומרחב (לפנים/מאחור, מעל/מתחת,
ימין/שמאל וכו')