כיצד לאמוד את הבלאי של הצמיג
כדי למדוד את מידת השחיקה של הצמיגים ולדעת מתי להחליפם, יש לבדוק את הצמיג. סימני בלאי כוללים:
- הסוליה מתחילה להתפורר
- סדקים קטנטנים מופיעים
- עומק סוליה נמוך
- ניתן לראות את השלד.
בכל המקרים הללו הצמיג בלוי ויש צורך להחליפו.
כיצד להסיר צמיג
כדי להסיר את הצמיג, יש להוציא תחילה את האוויר מהפנימית עד שלא יוצא עוד אויר.
לאחר מכן, יש להפריד את הצמיג מהחישוק בעזרת מחלץ צמיגים.
איך להתאים צמיג
כדי להחזיר את הצמיג למקומו, יש להכניס צד אחד של הצמיג לחישוק. לאחר מכן, ישלנפח את הפנימית עד כ-30% לפני הכנסתה לצמיג (ניפוחה מראש מפחית את הסיכון לצביטת הפנימית). לאחר מכן, יש למקם את הצד השני של הצמיג בתוך החישוק, התחילו מהצד המנוגד לשסתום.לפני ניפוח הפנימית עד הסוף, וודאו שאינה צבוטה בין הצמיג לחישוק.
כיצד לנפח את הצמיג כראוי
נפחו את הצמיג בזהירות. הלחץ המומלץ מופיע על הצמיג ובדף המוצר שלו (קיים באינטרנט).
לפני כל רכיבה יש לוודא כי הצמיגים מנופחים בלחץ הנכון לרכיבה.
עצת המומחים:
במהלך הניפוח, חשוב להשיג את הלחץ שיתאים לשטח ולמזג האוויר.
אם אתם רוכבים במזג אוויר גשום, אל תהססו להפחית את לחץ הצמיג כדי לשפר את האחיזה שלו.
בזמן רכיבה במזג אוויר יבש, ניתן להעלות את הלחץ לביצועים גבוהים יותר.