סדרת RCR
סדרת RCR היא פינוק אמיתי לרוכבי אופניים, שמעוניינים באופניים שלמים בלי להתפשר על האיכות. עבור האופניים האלה, הביצועים היו בראש סדר העדיפויות שלנו. חתכי הרוחב של כל פנימית חושבו להתאמה יעילה ככל האפשר בזוויות הרוח הראשיות (15°-/15°+).
האופניים נכללים בקטגוריית האופניים 'קלי משקל אווירודינמי' המאפשרים איזון מושלם בין משקל, נוקשות ואווירודינמיקה, כך שתוכלו ליהנות מחוויית רכיבה על אופניים ייחודיים.
אם אתם מעוניינים באופניים שינצחו במרוצים, אין צורך בחיפושים - הכירו את RCR!
מה ההבדל בין RCR ל-RCR Pro?
מה שמאפיין את שלדת הקרבון הם הגאומטרייה, הצורות והיציקה שלה. היציקה היא האופן שבו סיבי הפחמן מורכבים. לא לכל הסיבים יש בהכרח אותן תכונות.
בשלדה של דגמי ה-RCR, אנו משתמשים רק בסיבים עם רמת קשיחות גבוהה. בסדרת RCR PRO, בחרנו סיבים ייחודיים שהופכים את האופניים לקשיחים יותר באזורים שעליהם מופעל הכי הרבה לחץ ושמפחיתים מעט את המשקל.
אופני ה-RCR PRO מוכנים לתחרויות ברמה הגבוהה ביותר.
מבט מקרוב על השלדה
השלדה של RCR שוקלת 830 גרם (צבועה) בגודל M
השלדה של RCR Pro שוקלת 790 גרם (צבועה) בגודל M
המזלג של RCR שוקל 380 גרם (צבוע) בגודל M
השלדה מתאימה לגלגלים ברוחב של עד 33 מ"מ.
המשקל עשוי להשתנות מעט בהתאם לצבע (+/- 50 גרם).
קוקפיט
שילבנו את החלקים של מסב ההיגוי כך שאופני ה-RCR מאפשרים ניווט בצורה חלקה והם קלים לתחזוקה.
DEDA x VAN RYSEL Superbox EVO: מוט הכידון קל משקל אך נוקשה במידה מספקת
XS: 80 מ"מ
S: 90 מ"מ
M: 100 מ"מ
L: 110 מ"מ
XL: 120 מ"מ
כידון DEDA SUPERZERO RS (קרבון)
המידות של כידון Deda הן מקצה לקצה (לדוגמה: כידון שמידתו 400 מ"מ בין הצירים שווה לכידון 420 מ"מ של Deda)
רוחב בין צירים:
XS/S: 400 מ"מ
M/L: 420 מ"מ
XL: 440 מ"מ
מערכת הינע SRAM Force ומד הספק Quarq Power
אופני RCR מצוידים במערכת ההינע המלאה של SRAM Force eTap AXS ומד הספק של Quarq. מד הספק הוא פריט חובה לרוכבי אופניים שמעוניינים בתכנון האימונים שלהם במטרה להשתפר.
משקל כולל של מערכת ההינע: 2,920 גרם עם מד הספק
מעביר ההילוכים האלקטרוני כולל שתי סוללות נפרדות (אחת לכל מעביר). אפשר להשתמש באפליקציית SRAM כדי להגדיר את האופניים ולהציג נתונים מחוויות הרכיבה שלכם.
מערכת הינע SRAM Force
מעביר הילוכים: Rival Etap AXS D2
מעביר הילוכים קדמי: Force Etap AXS D2
מעביר הילוכים אחורי: Force Etap AXS D2 MAX 36T
קסטה: Force XG 1270 D1 10-33
ארכובה: FORCE D2 DUB PM 48/35T
אורך הארכובה לפי גודל
XS: 165 מ"מ
S: 170 מ"מ
M: 172.5 מ"מ
L/XL: 175 מ"מ
שרשרת SRAM Force
רכיבי SRAM קלים להחלפה, עם דגמי Force ו-Rival תואמים.
תחזוקת מערכת ההינע
שימו לב: חשוב לתחזק באופן שגרתי את מערכת ההינע שלכם, במיוחד אם אתם רוכבים בתנאים קשים (כבישים רטובים ו/או יבשים).
תחזוקה שגרתית תסייע למערכת ההינע לשרוד לאורך זמן.
יש לבדוק בקביעות את השרשרת באמצעות האינדיקטור לשחיקת השרשרת,
הזמין באתר האינטרנט שלנו.
אורך החיים של מערכת הינע
בעת קניית אופניים, חשוב לקחת בחשבון את עלות השירות, במיוחד בכל הנוגע למערכת ההינע.
המספרים שמופיעים למטה הם ממוצעים ואנו מציגים אותם כדי שיהיה לכם מושג כללי וכך תדעו למה לצפות. הם עשויים להשתנות בהתאם לאופן שבו אתם מטפלים במערכת ההינע.
אורך החיים הממוצע של שרשרת מתוחזקת היטב הוא 5,000 ק"מ.
אורך החיים הממוצע של קסטה הוא בין 10,000 ל-12,000 ק"מ.
שרשרת שאינה מתוחזקת כראוי עלולה לקפוץ, והדבר יכול להסב נזק לשלדת האופניים.
בלמי דיסק
בלמי דיסק SRAM Force עם רוטור 160 מ"מ מלפנים ו-140 מ"מ מאחור.
הבלמים של SRAM Force הם הידראוליים. כך אתם נהנים ממערכת בלימה מתקדמת וחזקה יותר לעומת בלמים הידראוליים המופעלים באמצעות כבל.
תצטרכו להריץ את הבלמים. פשוט לחצו על הבלמים בהדרגה 20 פעמים בתוך כדי רכיבה במהירות נמוכה (20 קמ"ש) ולאחר מכן חזרו על כך במהירות של 30 קמ"ש. הקפידו להריץ את שני הבלמים.
הרצה תיצור יותר חיכוך בין הדיסק לרפידת הבלם.
תחזוקת בלמים הידראוליים
בלמים הידראוליים פועלים באמצעות מעגל סגור בין ידית הבלם לקליפר.
יש צינור לשמירה על האיטום.
עם הזמן תבחינו באובדן לחץ רגיל בצינורות, שמוביל לירידה ביעילות הבלימה. כאשר מגן הבלם רך מדי, או שאתם עוצרים במרחק קצר מן הכידון, עליכם לבצע ניקוז אוויר למערכת. תהליך זה דורש כלים וידע ספציפיים.
אזהרה והתאמה
שימו לב: לעולם אל תלחצו על הבלמים אם אין גלגל מחובר, כיוון שאתם עלולים לגרום להצמדת רפידות הבלמים זו אל זו.
אם הרוטור בא במגע עם הרפידות, ראו הנחיות ליישור הגלגל והקליפר:
- שחררו את קליפר הבלם
- בלמו בחוזקה והדקו את הקליפר בו זמנית
- אם הבעיה נמשכת, פנו לקבלת שירות בחנות באזורכם.
גלגלי ZIPP 404 Firecrest
גלגל 404 של ZIPP משופר להשגת ביצועים טובים יותר. גלגל ללא קרסים וללא פנימית עשוי 100% קרבון.
עומק של 58 מ"מ, בדיוק כמו הגרסה הקודמת, אבל כולל גם את יתרונות הרכזת החדשה ZR1, שהיא חלקה יותר ויוצרת פחות חיכוך בגלגל חופשי.
רוחב פנימי של 23 מ"מ לגלגלים עם חתך רוחב של 28 מ"מ.
לחץ בין 3 ל-5 בר (מקסימום).
משקל לזוג: 1,470 גרם
גלגל שחור Michelin Power Cup
שפרו את הביטחון שלכם בעזרת גלגלי כביש של Michelin Power Cup לתחרויות ולאימונים. הגלגלים משמשים את הצוות של 'קופידיס' לתחרויות. הם עוצבו בהשראה ישירה מטכנולוגיית MotoGP, ונועדו להשגת מהירות וביצועים.
הם קלים ואמינים הודות לטכנולוגיית Michelin Aramid Shield ומעטפת TPI 3x120. תרכובת Michelin GUM-X מספקת אחיזת כביש טובה ומאפשרת יציבות על קרקע יבשה ורטובה כאחד.
700x28: לחץ בין 3 ל-5 בר
240 גרם
ללא פנימית או עם פנימית
מומלץ להחליף את הגלגלים למצב ללא פנימית באמצעות השסתום הכלול באופניים.
השימוש ללא פנימית נוח ויעיל יותר, והגלגלים בעלי יכולת תיקון מובנית במקרה של תקרים קטנים.
כמובן, תמיד כדאי שתהיה לכם פנימית נוספת בערכת התיקון, למקרה של תקר גדול יותר.
תנוחה
מושב אוכף קרבון ל-RCR מידה 15 מ"מ
אוכף FIZIK ARGO VENTO R5 או אוכף FIZIK ANTARES R5, בהתאם לגרסה.
אוכפי המרוצים, שפותחו בשותפות עם רוכבים מקצועיים, הם בעלי מבנה קצר שנועד לשפר יציבות ולהקל את הלחץ על אזור הרקמה הרכה.
משקל: 225 גרם (140 מ"מ)
איזו מידה?
יש לעיין בטבלת הגאומטרייה של שלדת האופניים.
אם אתם מתלבטים בין שני גדלים, אופניים קצרים יתאימו לכם אם אתם מעוניינים בחוויה תגובתית ונמרצת יותר. עם זאת, אם אתם מעוניינים בנוחות ברכיבה למרחקים ארוכים, המידה הגדולה תתאים לכם יותר.
חשוב / בטיחות
גלגלי Zipp נחשבים כגלגלים ללא קרס מכיוון שאין להם קרס לתפיסת הגלגל בתוך החישוק.
הלחץ הוא זה שמחזיק את הגלגל היטב בתוך החישוק.
עליכם להקפיד על הלחץ המרבי המומלץ של Zipp - לעולם אל תחרגו מ-5 בר, אחרת אתם עלולים לקרוע את הגלגל