כיצד לאמוד את הבלאי של הצמיג
כדי למדוד את מידת השחיקה של הצמיגים ולדעת מתי להחליפם, יש לבדוק את הצמיג. סימני בלאי כוללים:
- הסוליה מתחילה להתפורר
- סדקים קטנטנים מופיעים
- עומק סוליה נמוך
- אפשר לראות את השלד.
בכל המקרים הללו הצמיג בלוי ויש צורך להחליפו.
כיצד להסיר צמיג
כדי להסיר את הצמיג, יש להוציא תחילה את האוויר מהפנימית עד שלא יוצא עוד אוויר.
לאחר מכן יש להפריד את הצמיג מהחישוק בעזרת כף חליצה.
איך להתאים צמיג
כדי להחזיר את הצמיג למקומו, יש להכניס צד אחד של הצמיג לתוך החישוק. לאחר מכן, יש לנפח את הפנימית עד כ-30% לפני הכנסתה לצמיג (ניפוחה מראש מפחית את הסיכון לצביטת הפנימית).
לאחר מכן, יש למקם את הצד השני של הצמיג בתוך החישוק, התחילו מהצד המנוגד לשסתום.לפני ניפוח הפנימית עד הסוף, ודאו שאינה צבוטה בין הצמיג לחישוק.
כיצד לנפח את הצמיג כראוי
יש לנפח את הצמיג בזהירות. הלחץ המומלץ מופיע על הצמיג ובדף המוצר שלו (קיים באינטרנט).
לפני כל רכיבה יש לוודא שהצמיגים מנופחים בלחץ הנכון לרכיבה.
עצת המומחים
במהלך הניפוח, חשוב להגיע ללחץ שיתאים לתוואי הקרקע ובמיוחד לתנאי מזג האוויר.
אם אתם רוכבים במזג אוויר גשום, אל תהססו להפחית את לחץ הצמיג כדי לשפר את האחיזה שלו.
בזמן רכיבה במזג אוויר יבש, אפשר להעלות את הלחץ לביצועים גבוהים יותר.